five for fighting 100 years

轉貼自老小姐的部落格, 謝謝發表
http://oldladybox.pixnet.net/blog/post/32247341-five-for-fighting%E3%80%90100-years%E3%80%91-%E4%B8%80%E7%99%BE%E6%AD%B2-%28%E4%B8%AD%E8%8B%B1%E6%96%87%E6%AD%8C%E8%A9%9E%29

一直很喜歡這種歌,總覺得聽起來有點惆悵,卻又不由自主的保留在mp3裡
是對歲月的尊敬吧
對時光的致敬吧
對自己的警惕
也是對生命的反省


I'm 15 for a moment
一下子我十五歲
Caught in between 10 and 20 
落入十與二十歲間
And I'm just dreaming 
而我只是一直在作夢
Counting the ways to where you are 
細數到妳那兒的路

I'm 22 for a moment 
一下子我二十二歲
She feels better than ever 
她摸起來再好不過了
And we're on fire 
我們打得火熱
Making our way back from Mars 
順利的從火星歸來

15…there's still time for you 
十五歲,你還有時間
Time to buy and time to lose 
可以讓你拖延、讓你虛度光陰
15…there's never a wish better than this 
十五歲…..沒有比這個更棒的願望了
When you only got 100 years to live… 
在你只能活一百歲下

I'm 33 for a moment 
一下子我三十三歲
Still the man, but you see I'm a they 
依然是那個人,但只是一般凡人
A kid on the way, babe 
有個即將出生的孩子,小寶貝
A family on my mind 
有個心中惦記的家

I'm 45 for a moment 
一下子我四十五歲
The sea is high 
海上波濤洶湧
And I'm heading into a crisis 
我陷入了危機
Chasing the years of my life 
追著我的歲月跑

15…there's still time for you 
十五歲,你還有時間
Time to buy and Time to lose yourself 
可以讓你拖延、讓你迷失自己
Within a morning star 
在第一道曙光亮起前

15…I'm all right with you 
十五歲…我和你相安無事
15…there's never a wish better than this 
十五歲…..沒有比這個更棒的願望了
When you only got 100 years to live… 
在你只能活一百歲下

Half time goes by 
人生的半場已過
Suddenly you're wise 
你突然長了智慧
Another blink of an eye 
再次轉眼間
67 is gone 
六十七歲也過了
The sun is getting high 
太陽漸漸升起
We're moving on 
我們繼續往前走

I'm 99 for a moment 
一下子我九十九歲
Dying for just another moment 
很想多活片刻
And I'm just dreaming 
另外,我只是一直在作夢 
Counting the ways to where you are 
細數到已逝的妳那兒的路

15...there's still time for you 
十五歲,你還有時間
22...I feel her too 
二十二歲,我也摸到她了
33...you're on your way 
三十三歲,你已步上你人生的路
Every day's a new day 
每天都是新的一天

15...there's still time for you 
十五歲,你還有時間
Time to buy and time to choose 
可以讓你拖延、讓你做選擇
Hey 15...there's never a wish better than this 
嘿,十五歲…..沒有比這個更棒的願望了
When you only got 100 years to live… 
在你只能活一百歲下

留言

熱門文章